Pages

SPM bukanlah segalanya

Thursday, March 31, 2011














"Cikgu tanya, nak sambung belajar kat mana lepas SPM. Saya jawab, saya tak nak belajar lagi dah, nak bisness. Lepastu terus cikgu saya marah-marah dan cakap masa depan saya gelap kalau tak belajar"


Lepastu, apa jadi


"Alhamdulillah, boleh di katakan saya dah berjaya, saya dah ada syarikat sendiri (kecil ajer la..). dengan duit bisness tu, saya dah boleh beli rumah dan kereta sendiri walaupun saya baru umur 25 tahun"

Ini cerita dari sahabat saya

Bagi yang hanya pandai bercakap tu;

Jangan lah nak menentukan samada masa depan seseorang tu gelap atau tidak, semua tu bergantung pada usaha dan rezeki dari Allah.

Jangan lah nak pandang rendah pada mereka yang tidak berpendidikan tinggi.

Jangan lah bermegah-megah dengan kejayaan anda pada masa ini, kerana hidup kita ni bagaikan roda tau.

Bagi yang di pandang rendah tu;

Jangan putus asa kalau result SPM korang baru-baru ni kurang baik. Usaha dengan apa jua cara yang ada, insyaallah kejayaan itu pasti akan datang jua.

Ingat, pelajaran yang tinggi bukanlah penentu pada kejayaan seseorang

Jangan menderhaka pada ibu bapa, restu dari mereka akan membawa kita kepada kejayaan yang sebenar.

*Ingatlah, SPM bukan lah penentu kejayaan bagi setiap orang =)*

17 comments:

{ farhana masdo } at: March 31, 2011 at 5:25 PM said... Reply To This Commentreply

saye sokong ! nak lupekan yg lepas . jgn pnjang belakang! pndang belkg nmpak hantu ! hehe . :)

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 5:34 PM said... Reply To This Commentreply

Haha...pandang depannnn jer...

Pedulikan orang yang mengata =)

{ diari hidup } at: March 31, 2011 at 5:54 PM said... Reply To This Commentreply

betul 2...tak semestinya tak msk universiti masa depan kita akan gelap...

{ saya bukan tomato } at: March 31, 2011 at 6:10 PM said... Reply To This Commentreply

betol tu . tak semstinya tak sambung blajar tak berjaya kan.. and ada jgk yg smbung belajar xberjaya jgk.. semua atas usaha diri sendiri .. :))

{ Cik Embun } at: March 31, 2011 at 6:24 PM said... Reply To This Commentreply

TQ cempaka sebab sudi singgah blog cce.

{ Arneza } at: March 31, 2011 at 9:23 PM said... Reply To This Commentreply

ye betul masa dpn seseorang tu bukan 100% bergantung pd pendidikan semata2...kena ada usaha juga utk mencapai cita2..

{ JIJI YU } at: March 31, 2011 at 9:47 PM said... Reply To This Commentreply

aku nak pndang gune side mirror

{ saljurindu } at: March 31, 2011 at 10:14 PM said... Reply To This Commentreply

betul tu.. belajaq tinggi2 pon kalau akal pendek x de maknayer...

{ ArryCode } at: March 31, 2011 at 11:15 PM said... Reply To This Commentreply

Betul2 tu, setiap usaha perlu restu ibubapa... tak semesti tak berjaya dalam pelajaran akan gagaldalam kehidupan... niat dan usaha perlu ada biar pun hanya ada spm jer

Arry<------------darjah 6 jer

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:42 PM said... Reply To This Commentreply

diari hidup

Kannn....

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:42 PM said... Reply To This Commentreply

saya bukan tomato

Rezeki tu ada di mana-mana

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:43 PM said... Reply To This Commentreply

Cik Embun

Salam kenal mengenal

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:43 PM said... Reply To This Commentreply

Arneza

Yezzaaa...usaha tangga kejayaan

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:44 PM said... Reply To This Commentreply

JIJI YU

Baik-baik pandang cermin tuuu...

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:44 PM said... Reply To This Commentreply

saljurindu

Betull, yg penting jgan sia2kan ibu bapa kita

{ cEmpAkA BirU } at: March 31, 2011 at 11:46 PM said... Reply To This Commentreply

ArryCode

Tak perrr...

{ nabihancakap } at: April 1, 2011 at 4:56 PM said... Reply To This Commentreply

sgt2 setuju!! dulu spm sy.. ngeee.. malu nak cakap. skrg ni alhamdulillah. masih lg blajar..

pokok pangkal rezeki..