Pages

Nak diet konon

Friday, April 8, 2011
Semalam, kononnya aku nak berdiet lah
Sebab berat badan dah semakin naik mencanak-canak
Kalau follower yang naik mencanak, tak per la jugak kan

Aku memang plan tak nak ambik apa2 pil atau ubat kurus
Biarlah berdiet secara natural, kurangkan carbohydrate,
lebihkan protein, sayuran dan air masak
Lagi satu, tak payah makan malam (ni yg paling payah)

Baru satu hari tak makan nasik dan tak makan malam,
Kepala pun dah biol camni












Baru nak tido, dah teringat nasi goreng kampung
Pastu siap plan, esok nak gie beli nasi beriani
Hak hak hak, diet mende macam nie
Tu belum pasal mimpi melantak macaron lagi

Hmmm, nampak gayanya, berangan jer la nak dapatken berat 45kg balik

17 comments:

{ mizzkechique } at: April 8, 2011 at 3:37 PM said... Reply To This Commentreply

amboi..kemain besar selera tu...

{ bujal X } at: April 8, 2011 at 3:49 PM said... Reply To This Commentreply

ala~~setakat lebih 2-3 kg ape la sangat~~makan puas2!

haha~~

{ Ameh Wahab } at: April 8, 2011 at 4:35 PM said... Reply To This Commentreply

kebetulan la plak entry kite lebih kurang same..hahaha...

chaiiyookk~!!!cik cempaka..mari kite sesame diet..hehehehe..

http://ordinary-ameh.blogspot.com/2011/04/this-is-my-4th-days-without.html

{ sabenazakey } at: April 8, 2011 at 8:24 PM said... Reply To This Commentreply

ala,., sabena pon nak diet tp nafsu mkn kuat,.hahaa

{ LadyComot } at: April 8, 2011 at 9:49 PM said... Reply To This Commentreply

warghhh nak diet memang kerja paling giler..nafsu makan membuak2.. aku pernah naik berat dr 45 smp 54.. nak turunkan pergh payah tu sebulan baru dapat 50kg penurunan. Ketabahan memang kena kentalla.. tp berat badan jd tak ideal lak.. ada org kata aku nampak kurus sgt..so dh turun aku naikkan balik.kekekeke

{ Faithful Lover } at: April 8, 2011 at 10:17 PM said... Reply To This Commentreply

hehehe...samela kite...ngee~~

{ saljurindu } at: April 8, 2011 at 10:30 PM said... Reply To This Commentreply

cempaka mesti boleh punya lah.. kuatkan semangat.. diet jangan sampai seksa diri udah le yea..

{ amny } at: April 8, 2011 at 11:12 PM said... Reply To This Commentreply

heheheheh...kalu xde kej memang ingat ke makan..so cari keje...^^

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:44 AM said... Reply To This Commentreply

mizzkechique,

Itu lah pasal, lagi nak diet..lagi kemain selera plak mencanak2..

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:45 AM said... Reply To This Commentreply

bujal X

Masalahnya dah lebih 8 kg tuh..huhu

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:45 AM said... Reply To This Commentreply

Ameh Wahab,

Chaiyokkkkkk....

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:46 AM said... Reply To This Commentreply

sabenazakey

Stakat nie, rekod paling lama berdiet, 1 hari saja...haha

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:47 AM said... Reply To This Commentreply

LadyComot

Haa..itu la pasal...nafsu makan kemain lagi

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:47 AM said... Reply To This Commentreply

Faithful Lover,

Huhuhu...nagessss...

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:48 AM said... Reply To This Commentreply

saljurindu,

Konsep diet sy, boleh makan...tapi sikit...itu jerrr...

{ Cik Cempaka } at: April 9, 2011 at 12:48 AM said... Reply To This Commentreply

amny

Kene lah blogging...huhu

{ EYFAalias } at: May 2, 2011 at 12:15 PM said... Reply To This Commentreply

hahhhahaa. sama lah kite. diet kejap je. esuk makan macam2. ahaha